Letty-en-Jan-in-ZuidAfrika-en.reismee.nl

Gearriveerd in Zuid Afrika! Spanning en avontuur!

Voor ons gevoel zijn we al lang in ZdAfrika maar het is toch pas eergister de 30ste maaart dat we om 20.50 uur arriveerde op Johannesburg airport. Iedereen bood zijn hulp aan en vond Nederland top dit uiteraard in ruil voor een TIP!!. Aangekomen in de Flyinn lodge werden we verwelkomt met een zaklantaarn want de stroom was uitgevallen. Na wat fris in het pikkedonker te hebben genuttigd zijn we op de tast op zoek gegaan in de koffer naar nachthemd cq pyama. De volgende ochtend de huurauto een spiksplinter nieuwe Toyota Corolloin ontvangst genomen en op weg gegaan via Pretoria naar Waterberg zo'n 370 km. Helaas op de N1 ging de auto inplaats van rechtdoor naar links en kwamen we in een een soort kleine Soweto terecht. Daar reden we met onze bleke koppies door donker Afrika!! Zag dat er een vrouw op een Singer naaimachine anno 1950 voor haar huis wat bestond uit golfplaten en wat doeken haar broek korter zat te maken.Een hele wijk bestaande uit huizen van golfplaten en doeken wat een armoe!!!! Diep onder de indruk verlieten we snel deze vinex wijk en hervonden we weer snel onze route. In Entabenieaangekomen om 15.30 uur stond men op ons te wachten voor een GAME DRIVE! Snel de koffers in onze prachtige lodge gezet liggend aan een meer met krokodillen en een plaats gezocht op de truck. Nu die reed niet zacht zinnig! Heuvel op en heuvel down. Tijdens de 4 uur durende tocht ontwaarde we het eerste wild Impalla's, jackhalsen, olifanten en Giraffen.Om 19.30 uur weer terug gekeerd van deze spectaculaire tocht en daar stond eennijlpaard (Hippopotamus amphibius) voor de ingang deze bleek wel vaker te buurten. De volgende dag 1 april vroeg in de morgen om 5.30 uur opgestaan voor een volgende excursie nu naar de leeuwen. Moest gelijk denken aan onze Twink want die loopt ook zo.Om 11.30 richting Tzaneen gereden zo'n 270 km waar we om 17.30 uur arriveerden en hartelijk in Granny lodge werden ontvangen door een Afrkaanse familie hij is zd Afrikaans en zij van orgine Engels.
Gelijk aan de borrel en heerlijk gegeten! Hij bleek een liefhebber van oude stijl Jazz te zijn dus even de piano in de bar getest. Wij verblijven hier 2 nachten. Zuid Afrika is een prachtig land met naast het wild ook prachtige landschappen zelfs de wolken zijn hier prachtig!!
Tot zover dit snelle schrijven van Letty en Jan

Roger

Wow! Ik ben jaloers!
Enjoy!
Shalom,
Roger

kees en wil

Zijn net terug uit zeeland en hebben nu pas met volle teugen genoten van jullie verslag en foto's. Ja Let, ik zei je toch van Dubai dat je je ogen uit zou kijken! Wat een luxe he?. Zuid Afrika lijkt me ook erg interessant. Prachtig al die dieren. Geniet nog maar verder. Veel plezier samen.

Cora

de heeeeeele hartelijke groeten van Kees

Cora

en natuurlijk een fijne vakantie

NRV Holiday