Letty-en-Jan-in-ZuidAfrika-en.reismee.nl

Datum terugkomst: dinsdag 17 april 2012

Momenteel in: Nederland πŸ‡³πŸ‡±

Over ons/onze reis

Dinsdag 27 maart is het zover en vliegen wij vanaf Schiphol om 15.30 uur met Emerites naar Dubai ( Verenigde Arabische Emiraten) waar wij om 23.59 uur lokale tijd hopen aan te komen. Twee volle dagen hebben we dan de tijd om Dubai te verkennen.

30 maart vertrekken wij om 14.40 uur lokale tijd in Dubai naar Johannesburg in Zd-Afrika waar wij om 20.50 uur lokale tijd aankomen. Het is in Johannesburg één uur later dan in Nederland.

Na een overnachting in een hotel nabij de luchthaven van Johannesburg wordt de volgende ochtend de huurauto afgeleverd en gaan wij op weg naar onze eerste overnachting een prachtige Safari lodge in Waterberg, waar wij aan het eind van de middag en de volgende dag vroeg in de morgen een Safari hebben.

De volgende dag 1 April is onze reisdoel het plaatsje Tzaneen voor verblijf in een lodge voor 2 overnachtingen en rijden we door een gebied met dalen en valleien, bezaaid met fruit- en theeplantages. Onderweg naar Tzaneen passeren wij  één van Zuid-Afrika's mooiste bergpassen, de Magoebaskloof.

3 april rijden wij richting het beroemde Kruger National Park om naar het landelijk Mpumalanga, met vele Nederlandse namen en uitgestrekte boerderijen, te rijden. Aan het eind van de middag komen wij aan in Hoedspruit waar wij een lodge hebben met zwembad aan de rand van het Krugerpark voor 2 overnachtingen.

5 april. De route vandaag voert via de beroemde Panorama route, door de noordelijke Drakensbergen met als hoogtepunt de Blyde Rivier Canyon. In de Canyon nemen wij de tijd om te genieten van de Drie Rondavels, Bourke's Luck Potholes en de fascinerende vergezichten bij God's Window. Via Pelgrim's Rest rijden wij door naar Hazyview, voor 2 overnachtingen.

7 april, We rijden via Nelspruit naar het kleine koninkrijk Swaziland. Na het passeren van de grens rijden we via de hoofdstad Mbabane naar Mhlambanyati. Daar in de nabijheid verblijven wij 2 overnachtingen en bezoeken o.a. het Mlilwane Wildpark.

9 april, In de loop van de ochtend verlaten wij het hart van Swaziland, en rijden via het zuiden van Swaziland de provincie KwaZulu-Natal binnen. Wij logeren 2 nachten in het vakantie plaatsje St. Lucia. Vanuit hier maken wij in St. Lucia Wetlands een boottocht op zoek naar nijlpaarden en krokodillen.

10 april, Vandaag brengen wij een bezoek aan het Hluhluwe Nationaal Park om hier met z'n twee in onze huur auto opzoek te gaan naar de Big Five. Het park kent een groot aantal dieren, waaronder de witte neushoorn.

12 april, We rijden verder naar het zuiden, waar wij in de loop van de middag in de badplaats Umhlanga aankomen. Deze badplaats ligt circa 20 kilometer van Durban.

14 april, Na het ontbijt rijden wij via de historische stad Pietermaritzburg naar de 95 meter hoge watervallen nabij Howick. De Drakensbergen zijn de volgende stop op de route. Dit berg-massief is beroemd vanwege de vele rotstekeningen die zijn achtergelaten door de bosjes-mannen. Wij logeren in Drakensbergen. En bezoeken o.a. het Royal Natal Nationaal Park.

16 april, vertrek Drakensbergen richting Johannesburg waar wij aan het eind van de middag de huurauto inleveren en s'avond om 19.15 uur terugvliegen naar Amsterdam dit met een tussenstop van 3 uur in Dubai.